Savo fikk pris for markedsføring

Beste merkebruker (B2B)
Savo er best til å markedsføre sine produkter som gode miljøvalg for det profesjonelle markedet. Derfor ble de tildelt Svanemerkets pris for beste merkebruker (B2B) onsdag.
Tekst

Savo er opptatt av miljø, og jobber for å opplyse både egne ansatte, forhandlere og sluttkunder om miljøansvar. Savo bruker Svanemerket i all markedsføring av sin svanemerkede stol, både på hjemmesidene, i sosiale medier, annonser og i presentasjon mot forhandlere og sluttkunder.

Savo mottok Svaneprisen for beste merkebruker på proffmarkedet på den årlige Svanekonferansen onsdag. Prisutdeler var styreleder i Stiftelsen Miljømerking, Svein Tveitdal.

- Miljø og kvalitet er veldig viktig for Savo, og derfor er det ekstra hyggelig å vinne denne prisen! Vi satser knallhardt på aktiviteter rundt kontorstol og miljø, samt markedsføring av våre svanemerkede produkter! Det er en viktig satsing for oss fremover. Med Svanemerket får vi betalt for vår miljøinnsats, sa Solvor Øverlien Magi, leder for Savo i Norge.

Møbler har stor miljøpåvirkning

– Mange tenker ikke over hvor kompleks en kontorstol egentlig er, og de færreste vet noe særlig om hva den egentlig består av. Men møbler og interiør er en god arena for å gjøre gode miljøvalg. Det er viktig å få spredt kunnskap om dette i proff-markedet, og Savo har gjort en god jobb med det i år, sier Anita Winsnes, direktør i Miljømerking.

Svanemerkede kontormøbler er laget av stor andel resirkulert plast og metall, og verken stoppen eller overflatebehandlingen inneholder stoffer som kan skade helse- eller miljø. For møbler som inneholder tre, må minst 70 prosent av trevirket komme fra sertifisert, bærekraftig skog.

Kommenter saken
kommentarer