Beste merkebruker på forbrukermarkedet 2019: JM

Beste merkebruker forbrukermarkedet 2019: JM
JM fikk Svaneprisen for beste merkebruker på forbrukermarkedet i 2019.
Tekst

Bildet viser direktør for markedskommunikasjon i JM Norge Kjell Kvarekvål sammen med direktør i Svanemerket, Anita Winsnes.

Når Svanekonferansen går av stabelen, er utdeling av Svaneprisene et av høydepunktene. Da blir innkjøpere, produsenter og andre som har brukt Svanemerket på en svært god måte trukket fram og gitt fortjent heder. I år var det JM som vant Svaneprisen for beste merkebruker på forbrukermarkedet.

- Vi jobber hardt med å kommunisere svanemerket og hva det betyr, så det er inspirerende å få denne prisen for arbeidet vi legger ned. Det er interessant å jobbe sammen med Svanemerket, og jeg synes vi spiller hverandre gode, sa direktør for markedskommunikasjon i JM Norge, Kjell Kvarekvål da prisen ble overrakt.

Fra juryens begrunnelse:
Svanemerket blir stadig mer synlig i forbrukerkommunikasjon, og de siste par årene har det nærmest eksplodert med Svanemerker, både på områder der det har vært miljømerkede produkter lenge, og også innenfor helt nye områder, som for eksempel investeringsfond og boliger.

Vinneren av prisen for beste merkebruker på forbrukermarkedet hører hjemme i et område som er relativt nytt for oss i Norge.  Likevel har bedriften på en imponerende måte klart å innarbeide Svanemerket i sin kommunikasjonsstrategi, og skapt en synlighet for Svanemerket som vi aldri ville klart selv.

De har sørget for at Svanemerket henger på leskur i Oslo og togstasjoner over hele Østlandet, de bruker Svanemerket aktivt i brosjyrer til sine kunder, de bruker Svanemerket og svanekommunikasjon i annonser og i sosiale medier. I tillegg har de jobbet mye med informasjon og opplæring internt, for at deres selgere og andre ansatte skal kunne formidle budskapet med trygghet til kunder.