Danatekt best på miljømarkedsføring

Beste merkebruker
Danatekt er best på å markedsføre produktene sine som gode miljøvalg overfor forbrukere. Derfor fikk de Svanemerkets pris for beste merkebruker.
Tekst FotoJørgen Stokke Halvorsen

Danatekt er en hudpleieserie som består av en krem, en lotion, sjampo, balsam og en brystvortekrem. Alle produktene er svanemerket, og markedsføres tydelig som det, både på nettsider og i printannonser. Dette innebærer at produktene verken inneholder parabener eller andre stoffer som er sterkt forbundet med allergi eller miljøskade. Det er finske Orion Pharma som står bak serien. 

På Svanekonferansen onsdag mottok Danatekt Svaneprisen for beste merkebruker på forbrukermarkedet. Prisutdeler var styreleder i Stiftelsen Miljømerking, Svein Tveitdal.

- Vi er veldig glad for at vi har fått denne prisen. Vi satser bevisst på Svanemerket som verktøy for å få frem hvor gode helse- og miljøprodukter vi har. Det forenkler kommunikasjonen med våre målgrupper og styrker troverdigheten til vårt budskap, sa Eva Wøien,  Key Account Manager Pharmacy Chain i Orion Pharma.

Hudpleie uten bekymringer

– Det gleder meg at en hudpleieserie blir markedsført så tydelig som et godt valg for helse og miljø, sier direktør i Miljømerking, Anita Winsnes. – Mange forbrukere er opptatt av de stoffene vi kan få i oss gjennom huden. Med Svanemerket slipper vi å bekymre oss for problematiske stoffer som parabener, skadelige siloksaner og ftalater som kan finnes i en krem.

Kommenter saken
kommentarer