Redd verden. Litt hver dag

Redd verden. Litt hver dag
I september har vi vår største kampanje noensinne. Vis fram dine produkter som de beste valgene for helse, miljø og vår felles fremtid i den samme perioden. Bli med å redde verden. Litt hver dag.
Tekst

Det ligger et stort potensiale i å synliggjøre Svanemerket i sisteledd. Mange forbrukere er opptatt av hva de selv kan gjøre for å ivareta miljøet og de ønsker å gjøre bedre valg i det daglige.  De stoler på offisielle miljømerker, og ønsker økt utvalg og mer og tydeligere merking i butikken. 

Om kampanjen

I mai 2015 kjørte vi kampanjen: «Redd verden. Litt hver dag.» 80 % av de som så fjorårets kampanje opplevde budskapet som relevant og troverdig. Årets kampanje blir enda større, og vi ønsker dere med på laget for å ta kampanjen ut i deres kanaler og sisteledd. Derfor håper vi at du i samme periode vil bli med på kampanjen, og bruker elementene vi har laget på ditt produkt ute i handelen, i annonser, på hjemmesider og andre flater du er til stede med kommunikasjon.
Les mer om kampanjen

 

Kampanjeperiode og medieplan, uke 35-37

Annonseringen starter fredag 2. september i uke 35 med annonser i Storby-magasinene. I uke 36 er det utendørsreklame i hele landet. Annonsene vil være synlig i bybildet, på togperronger, i mange kjøpesentre og ikke minst tett på flere hundre butikker. Annonsene på print og utendørs vil stå for 20 millioner eksponeringer alene.

Presentasjon av kampanjemateriell, bakgrunnsstoff etc

 

Kampanjemateriell

 

Her kan du laste ned tekster, brosjyrer, informasjon til ansatte og produktinformasjon som kan benyttes som de er, eller innarbeides i eget materiell.

 

Last ned kampanjelogo

 

Last ned kampanjelogo

 

Kampanjefarge

Den grønne kampanjefargen er:
PMS 368C
CMYK 65 00 100 00
RGB 120 190 32
HTML 78BE20