God på markedsføring?

Om merkebrukerprisen
Vil du vinne merkebrukerprisen 2017? Bruk Svanemerket aktivt i kommunikasjon og markedsføring, og vinn både heder og ære - og kunder.
Tekst

Bruk Svanemerket aktivt i markedsføringen, og gjør det enkelt å velge akkurat ditt produkt. Svanemerket viser at du har tatt ansvar i det grønne skiftet, og kommuniserer du det utad vil bevisste forbrukere og profesjonelle innkjøpere foretrekke ditt produkt. Sist, men ikke minst kan du vinne Svanens merkebrukerpris 2017. 

Målsetting

Vi vil vise frem gode eksempler på markedsføring med Svanemerket, og inspirere til mer svanemarkedsføring.

Slik foregår det

Send gode eksempler på svanemarkedsføring til oss, enten fortløpende eller samlet innen fristen 2.mai. Det kan være både reklamemateriell, bruk av Svanemerket for å vinne anbud, merkebruk i en spesiell aktivitet, kursopplegg for ansatte – alt du har gjort for å fremme Svanen!

Svaneprisene overrekkes på Svanekonferansen 31.mai.

Vi deler ut priser for

  • Beste merkebruker på forbrukermarkedet
  • Beste merkebruker for proffmarkedet
  • Innkjøperpris
  • Hederspris

Kriterier

  • Synlighet
    Er det gjort aktiviteter som har gitt stor synlighet for Svanemerket (f.eks. TV-reklame eller annonser andre steder med stor synlighet)?
  • Utforming og design
    Er Svanemerket godt integrert i utforming og design, og ser det bra ut?
  • Helhetlig bruk
    Er Svanemerket brukt på en helhetlig og gjennomtenkt måte i markedsføringen?
  • Kanalbruk
    Er Svanen brukt i alle/ de fleste av tilgjengelige markedsføringskanalene (f.eks. både tv-reklame, DM, hjemmesider, internt)?
  • Synlighet på produkt
    Er Svanemerket plassert tydelig og godt synlig på produktet?
  • Kunnskapsbyggende
    Er Svanemerket brukt til å bygge kunnskap om Svanen, gjennom for eksempel ekstern og intern markedsføring eller PR?

Jury

Markedsavdelingen og administrerende direktør i Miljømerking, Anita Winsnes.

Svaneprisen

Svaneprisen er designet av den internasjonalt anerkjente norske designeren Andreas Engesvik. Da Engesvik skulle designe prisen tok han utgangspunkt i svanens elementer; luften og vannet. Bevegelser i disse elementene skaper en bølgestruktur i sand både på land og på havbunnen. Det er som avtrykk av kraft og bevegelse. Disse avtrykkene er vakre og flyktige, de oppstår og forsvinner, men de oppstår kontinuerlig. Engesvik ser på dette som et bilde av evigheten og menneskets korte tid på jorden. 

Frist

Send gjerne materiell fortløpende, eller samlet innen fristen 2.mai. Bilder vi skal bruke på nettsidene bør være i bra kvalitet, og helst i breddeformat (16:9).

Send bidraget til Christine Opland på co[at]svanemerket.no eller til din faste kontakt i markedsavdelingen.