Pierre Robert beste merkebruker 2020

Pierre Robert beste merkebruker 2020
Konkurransen om å bli årets merkebruker blir stadig tøffere. Blant mange gode kandidater var det til slutt Pierre Robert som gikk av med seieren på forbrukermarkedet.
Tekst

Mange forbrukere er opptatt av hva de selv kan gjøre for å ivareta miljøet, og i det ligger et stort potensial i å synliggjøre Svanemerket.  Merkebrukerprisen gir vi til dem som har vært aller flinkest til å bruke merket i markedsføringen sin.

- Vi ser at det hvert år blir tøffere konkurranse om å bli årets merkebruker. Mange produsenter ser potensialet i å bruke Svanemerket i markedsføringen sin, og jeg blir veldig stolt når jeg ser hvor flinke de er til å bruke Svanemerket, sier Jarle Skeidsvoll, direktør i Svanemerket.

Pierre Robert har imponert oss stort med deres svanemarkedsføring. Svanemerket er godt integrert i alt de gjør, både av aktiviteter og i design. De oppnår stor synlighet blant annet gjennom samarbeid med influencer Jenny Skavland, og de er også flinke til å bygge kunnskap om Svanemerket gjennom blant annet hjemmesider, ekstra informasjon på produktene og i sosiale medier. Fordi produktene har en enorm distribusjon gjennom alle de store dagligvareaktørene i landet i tillegg til egen nettbutikk, når Pierre Robert ut til veldig mange, og bidrar til at mange forbrukere enkelt kan ta gode miljøvalg når de skal kjøpe ull.

- Tusen takk for prisen, den betyr enormt mye for oss. Vi er veldig stolte av svanemerket vårt og bruker det på alle relevante flater, også på selve pakningen. Det er viktig for oss at Svanemerket synes og at vi klarer å fremme hva det står for. At vi er til stede i dagligvare betyr at mange får enkel lett tilgang til produktene. Vi ser at forbrukere blir mer og mer opptatt av velge noe som er solid og der fotavtrykket er redusert, sa markedssjef i Pierre Robert, Camilla Hagen Sørli.   

Pga korona ble det en litt annerledes overrekkelse enn normalt, men vi beviste at det gikk fint med prisoverrekkelse og kakespising på Teams også!